‘Steeds gezamenlijk kijken hoe we elkaar kunnen versterken om allemaal optimaal te werken.’
'Jij staat dagelijks in contact met reizigers in nood over de hele wereld.'
'Een dag van een medewerker bij SOS international is nooit hetzelfde'
Als hulpverlener bij SOS International is geen dag hetzelfde!
Mobiliteitshulpverlener: ‘We krijgen de meest uiteenlopende hulpvragen binnen. Telefonisch of digitaal. Luisteren, vragen stellen en doortastend de noodzakelijke hulp regelen, dat is wat we doen. Veel collega’s spreken meerdere talen en kennen de lokale situaties; we weten waar we de oplossing moeten zoeken. Maar ons hart gaat natuurlijk uit naar de gedupeerden. Prachtig als je een vakantie weet te redden! Als een jong gezin na een nachtje in een hotel verder kan met hun vakantie, dankzij een vervangende auto! Intriest zijn daarentegen de ongelukken. Het Team Personenhulp zorgt voor de reizigers, wij voor het bergen van de voertuigen. Ernstige ongevallen hebben ook op ons een grote impact.’
Mobiliteitshulpverlener: ‘We krijgen de meest uiteenlopende hulpvragen binnen. Telefonisch of digitaal. Luisteren, vragen stellen en doortastend de noodzakelijke hulp regelen, dat is wat we doen. Veel collega’s spreken meerdere talen en kennen de lokale situaties; we weten waar we de oplossing moeten zoeken. Maar ons hart gaat natuurlijk uit naar de gedupeerden. Prachtig als je een vakantie weet te redden! Als een jong gezin na een nachtje in een hotel verder kan met hun vakantie, dankzij een vervangende auto! Intriest zijn daarentegen de ongelukken. Het Team Personenhulp zorgt voor de reizigers, wij voor het bergen van de voertuigen. Ernstige ongevallen hebben ook op ons een grote impact.’
Personenhulpverlener: ‘Elk jaar zien we tijdens de wintersport heel veel knie- en enkelbandletsel, onder- en bovenbeenfracturen, skiduimen, schouderletsel en wervelfracturen. In de voorjaarsvakantie krijgen we wel meer dan 5.000 telefoontjes en moeten we zo’n 1.500 nieuwe dossiers met hulpvragen aanmaken. Gemiddeld 100, soms wel 160 per dag; een verdubbeling van de periode daarvoor. Geblesseerden laten terugkeren naar Nederland kan een uitdaging zijn. We boeken heel wat tickets naar huis. Maar er was ook eens een chauffeur die weigerde een groep jongeren op skivakantie mee naar Nederland te nemen; hij reed gewoon met een lege bus terug… Natuurlijk hebben we gezorgd dat ze goed thuiskwamen.’
Personenhulpverlener: ‘Elk jaar zien we tijdens de wintersport heel veel knie- en enkelbandletsel, onder- en bovenbeenfracturen, skiduimen, schouderletsel en wervelfracturen. In de voorjaarsvakantie krijgen we wel meer dan 5.000 telefoontjes en moeten we zo’n 1.500 nieuwe dossiers met hulpvragen aanmaken. Gemiddeld 100, soms wel 160 per dag; een verdubbeling van de periode daarvoor. Geblesseerden laten terugkeren naar Nederland kan een uitdaging zijn. We boeken heel wat tickets naar huis. Maar er was ook eens een chauffeur die weigerde een groep jongeren op skivakantie mee naar Nederland te nemen; hij reed gewoon met een lege bus terug… Natuurlijk hebben we gezorgd dat ze goed thuiskwamen.’
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.