Empathische,
Flexibele &
Doortastende

Hulpverlening

‘Steeds gezamenlijk kijken hoe we elkaar kunnen versterken om allemaal optimaal te werken.’

Hart voor gedupeerden

Mobiliteitshulpverlener: ‘We krijgen de meest uiteenlopende hulpvragen binnen. Telefonisch of digitaal. Luisteren, vragen stellen en doortastend de noodzakelijke hulp regelen, dat is wat we doen. Veel collega’s spreken meerdere talen en kennen de lokale situaties; we weten waar we de oplossing moeten zoeken. Maar ons hart gaat natuurlijk uit naar de gedupeerden. Prachtig als je een vakantie weet te redden! Als een jong gezin na een nachtje in een hotel verder kan met hun vakantie, dankzij een vervangende auto! Intriest zijn daarentegen de ongelukken. Het Team Personenhulp zorgt voor de reizigers, wij voor het bergen van de voertuigen. Ernstige ongevallen hebben ook op ons een grote impact.’

Hart voor gedupeerden

Mobiliteitshulpverlener: ‘We krijgen de meest uiteenlopende hulpvragen binnen. Telefonisch of digitaal. Luisteren, vragen stellen en doortastend de noodzakelijke hulp regelen, dat is wat we doen. Veel collega’s spreken meerdere talen en kennen de lokale situaties; we weten waar we de oplossing moeten zoeken. Maar ons hart gaat natuurlijk uit naar de gedupeerden. Prachtig als je een vakantie weet te redden! Als een jong gezin na een nachtje in een hotel verder kan met hun vakantie, dankzij een vervangende auto! Intriest zijn daarentegen de ongelukken. Het Team Personenhulp zorgt voor de reizigers, wij voor het bergen van de voertuigen. Ernstige ongevallen hebben ook op ons een grote impact.’

Zorgen dat ze goed thuiskomen

Personenhulpverlener: ‘Elk jaar zien we tijdens de wintersport heel veel knie- en enkelbandletsel, onder- en bovenbeenfracturen, skiduimen, schouderletsel en wervelfracturen. In de voorjaarsvakantie krijgen we wel meer dan 5.000 telefoontjes en moeten we zo’n 1.500 nieuwe dossiers met hulpvragen aanmaken. Gemiddeld 100, soms wel 160 per dag; een verdubbeling van de periode daarvoor. Geblesseerden laten terugkeren naar Nederland kan een uitdaging zijn. We boeken heel wat tickets naar huis. Maar er was ook eens een chauffeur die weigerde een groep jongeren op skivakantie mee naar Nederland te nemen; hij reed gewoon met een lege bus terug… Natuurlijk hebben we gezorgd dat ze goed thuiskwamen.’

Zorgen dat ze goed thuiskomen

Personenhulpverlener: ‘Elk jaar zien we tijdens de wintersport heel veel knie- en enkelbandletsel, onder- en bovenbeenfracturen, skiduimen, schouderletsel en wervelfracturen. In de voorjaarsvakantie krijgen we wel meer dan 5.000 telefoontjes en moeten we zo’n 1.500 nieuwe dossiers met hulpvragen aanmaken. Gemiddeld 100, soms wel 160 per dag; een verdubbeling van de periode daarvoor. Geblesseerden laten terugkeren naar Nederland kan een uitdaging zijn. We boeken heel wat tickets naar huis. Maar er was ook eens een chauffeur die weigerde een groep jongeren op skivakantie mee naar Nederland te nemen; hij reed gewoon met een lege bus terug… Natuurlijk hebben we gezorgd dat ze goed thuiskwamen.’

Specialismen SOS International

Mobiliteitshulp

Het Team Mobiliteit helpt reizigers die met pech langs de weg komen te staan, met een snelle reparaties of met vervangend vervoer. Van motoren en auto’s tot volledig toegeruste campers. Ze werken hiervoor met een groot internationaal netwerk aan auto(verhuur)bedrijven en bergers.

Personenhulp

Het Team Personenhulp ondersteunt reizigers die in het buitenland te maken krijgen met ziekte, een ongeluk of medische zorg. Zij ontzorgen de zieke reiziger en de medereizigers volledig. Dat helpt bij het herstel. Waar nodig helpen ze de reiziger(s) ook om weer thuis te komen.

Medisch Team

Het Medisch Team bestaat uit BIG-geregistreerde artsen en verpleegkundigen. Zij begeleiden reizigers die in het buitenland medische zorg nodig hebben. Zij kijken mee welke zorg noodzakelijk is, of die op locatie kan plaatsvinden of later in Nederland.

Meldkamer & Services

Met het DNA van een hulpverlener en onze 24/7 bereikbaarbaarheidsdiensten bieden we nog meer ondersteuning. Bijvoorbeeld als meldkamer voor huurders van woningcorporaties die een onderhoudsverzoek hebben.

Services (BPO)

Tijdrovende of terugkerende processen. Piekbelastingen. Complexe maatschappelijke vraagstukken of calamiteiten. Onze projectorganisatie SOS Services kan hierbij ontzorgen, ontlasten en capaciteit bieden.

Blijf op de hoogte van nieuwe vacatures