SOS International, onderdeel van CED Group, biedt al meer dan 30 jaar wereldwijd 24/7 hulp aan gestrande reizigers, bij ziekte, een ongeval of autopech. Met hun betrokken hulpverlening maken ze echt het verschil, voor gedupeerden én voor hun opdrachtgevers. De alarmcentrale is altijd open. 365 dagen per week, 24 uur per dag. Op jouw afdeling kom je te werken met in totaal zo’n 90 collega’s die verdeeld werken over verschillende shifts, wat maakt dat iedereen elkaar kent. Er heerst een goede sfeer. Collega’s helpen elkaar verder en kunnen op elkaar terugvallen. Daarnaast worden er regelmatig zelfgemaakte hapjes meegebracht en er zijn leuke teamuitjes.
Je helpt gedupeerden met pech of schade aan een motorvoertuig, binnen Europa. Je ontzorgt ze, en regelt de reparatie bij een van onze partners. Waar nodig organiseer je vervangend vervoer of zelfs een vervangende caravan of camper.
Je beantwoordt hulpvragen van gedupeerden bij ziekte of ongeval overal ter wereld. Waar nodig help je met het regelen van een medische behandeling ter plaatse, of je helpt ze naar huis komen. Soms ook bij overlijden.
Je werkt aan (tijdelijke) projecten die specifieke inzet vragen op medisch vlak of in geval van een crisisorganisatie; vaak namens overheden. In deze Business Process Outsourcing-projecten (BPO) heb je al je kwaliteiten als hulpverlener hard nodig!
Je ondersteunt opdrachtgevers met uiteenlopende diensten. Dit varieert van het regelen van bankpas-blokkades en het draaien van bereikbaarheidsdiensten, tot het overboeken van noodgeld en het bemensen van de travel support desk voor reisorganisaties.
Jouw dag als hulpverlener begint met een eerste telefoontje uit Oostenrijk. Een vader wil met zijn zoontje naar het ziekenhuis, nadat hij is gevallen. Jij brengt de situatie goed in kaart en regelt dat de betaling voor het buitenlandse ziekenhuis wordt voldaan.
Het tweede telefoontje komt uit Peru. Een mevrouw wil zo snel mogelijk naar Nederland, omdat haar moeder op sterven ligt. Jij start de intake en zorgt er samen met ons interne reisbureau voor dat mevrouw zo snel mogelijk op het vliegtuig kan stappen.
Later op de dag organiseer je een ambulance terug naar Nederland voor een mevrouw met een gebroken heup en je helpt een man zonder rijbewijs in Frankrijk met een bezoek aan het plaatselijke ziekenhuis, waar zijn vrouw is opgenomen.
Aan het einde van je dienst sluit je je computer tevreden af. Jouw werk heeft ècht het verschil gemaakt vandaag!
In opdracht van de overheid beheert SOS International regelmatig de ‘rode telefoon’, die onder de verschillende Nederlandse alarmcentrales circuleert. Als we voor een jaar de rode telefoon hebben, moeten wij bij calamiteiten in het buitenland de hulpverlening aan de Nederlanders daar coördineren. SOS International heeft hiervoor dan een jaar lang getrainde hulpverleners 24/7 ‘stand-by’ staan. Zulke calamiteiten kunnen variëren van vliegtuig- en busongelukken tot aardbevingen en terroristische aanslagen. Zoals in Sri Lanka in 2019, waarbij 600 Nederlanders in veiligheid gebracht moesten worden. Of in Tanzania, waar een groep picknickende Nederlandse toeristen werd aangevallen door zogeheten ‘killer bees’. Eén reiziger kwam bij deze bijen-aanval om het leven. Wij regelden de hulpverlening ter plekke en de terugkeer van de Nederlandse slachtoffers naar huis.
'Je krijgt uiteenlopende kansen voor persoonlijke en professionele groei.'
‘Dat de gedupeerden die ik aan de lijn heb, zich gehoord voelen. Ik krijg veel waardering van klanten en dat is superfijn'
‘Er zijn genoeg kansen binnen het bedrijf’
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.