Maak het verschil en vervolg jouw loopbaan als

Telefonisch hulpverlener (personenhulp)

Hybride werken: 50/50 thuis en op kantoor in Capelle a/d IJssel

€17,90- €19,13

Flexibel rooster met dag-, avond-, weekend- en nachtdiensten

16-32 uur 

Waarom is dit iets voor jou?

  • Een uitdagende en betekenisvolle baan waarbij geen dag hetzelfde is.
  • Een snelle groei in ontwikkeling én salaris binnen een jaar!
  • Vanaf medio mei starten de trainingen en daarna kun je direct aan de slag.
  • Binnen SOS International hebben we veel doorgroeimogelijkheden, denk bijvoorbeeld aan functies als senior hulpverlener of teammanager.

Inhoud van de functie

Als hulpverlener bij SOS International is geen dag hetzelfde! Jij staat dagelijks in contact met reizigers in nood over de hele wereld. Jij bent hun eerste aanspreekpunt en zet alles in werking om hen binnen de voorwaarden van hun verzekering zo goed, snel en efficiënt mogelijk te helpen.

Jouw dag als hulpverlener begint met een eerste telefoontje uit Oostenrijk. Een vader wil met zijn zoontje naar het ziekenhuis nadat hij is gevallen. Jij brengt de situatie goed in kaart en regelt dat de betaling voor het buitenlandse ziekenhuis wordt voldaan. Het tweede telefoontje komt uit Peru. Een mevrouw wil zo snel mogelijk naar Nederland, omdat haar moeder op sterven ligt. Jij start de intake en zorgt er samen met ons interne reisbureau voor dat mevrouw zo snel mogelijk op het vliegtuig kan stappen. Later op de dag organiseer je een ambulance terug naar Nederland voor een mevrouw met een gebroken heup en je helpt een man zonder rijbewijs in Frankrijk met een bezoek aan het plaatselijke ziekenhuis, waar zijn vrouw is opgenomen. Aan het einde van je dienst sluit je je computer tevreden af. Jouw werk heeft écht het verschil gemaakt vandaag!

De meest voorkomende werkzaamheden bestaan uit:

  • Het telefonisch te woord staan en adviseren van reizigers in nood.

  • Het nauwkeurig registreren van alle belangrijke informatie omtrent een incident.

  • Het voeren van overleg met interne- en externe specialisten.

  • Het organiseren en coördineren van (aangepaste) terugreizen en evacuaties.

  • Contact met (lokale) ziekenhuizen, dokters, vervoerders, reisorganisaties en andere betrokken partijen.

Wat verwachten we van jou?

Met jouw sterke empathische vermogen en mensgerichte benadering verplaats jij je gemakkelijk in de persoon aan de andere kant van de telefoon. Doordat jij het hoofd koel houdt, goed kunt luisteren en de juiste vragen stelt, breng jij de situatie snel en gemakkelijk in kaart.

Zo kun je ook de piekmomenten met veel telefoontjes goed aan! Je bent besluitvaardig, creatief in het bedenken van oplossingen en organisatorisch sterk. Doeltreffend en efficiënt werken zijn voor jou vanzelfsprekend en schakelen tussen verschillende computersystemen en beeldschermen doe jij met gemak.

  • Een HBO opleiding of MBO4 opleiding aangevuld met relevante werkervaring (denk aan: klantcontact, hulpverlening, zorg- of reisbranche).
  • Goede kennis van zowel de Nederlandse als de Engelse taal in woord en geschrift. Kennis van een derde taal is een pre.
  • Je bent bereid om dag-, avond-, weekend- en nachtdiensten te werken en hebt een flexibele inzetbaarheid.
  • Je wilt en kunt complexe hulpvragen behandelen waarbij je levensreddende beslissingen met een hoge financiële verantwoordelijkheid neemt.

Wat bieden we jou?

  • Een warm welkom in de organisatie door middel intensieve begeleiding en training tijdens een goed georganiseerd inwerktraject. De (online) trainingen hiervoor kunnen flexibel gevolgd worden in de periode 13 mei – 4 juni 2024.
  • Hybride werken (50/50 thuis en op kantoor in Capelle aan den IJssel) incl. thuiswerkvergoeding en een ingerichte thuiswerkplek.
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten.
  • Een all-in startsalaris van €17,90 per uur dat binnen een jaar stapsgewijs groeit naar €19,13. Dit salaris bestaat uit een bruto loon, vakantiegeld, dertiende maand en bovenwettelijke verlofuren. Zo’n 10% hiervan is verwerkt in een individueel keuzebudget.
  • Jaarlijkse groei in salaris in de vorm van CAO verhoging en beoordelingsverhoging.
  • Onregelmatigheidstoeslagoplopend tot 75%. Dit kan wel oplopen tot €350,- euro per maand.
  • Korting op een sportschoolabonnement en iedere dag vers fruit op kantoor. Pensioenregeling.
  • Veel mogelijkheden voor ontwikkeling en doorgroei, zo neem je regelmatig deel aan trainingen en kun je doorgroeien richting bijv. functies als allround hulpverlener, senior hulpverlener of teammanager!

Voor benoeming is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.

Over de afdeling

SOS International, onderdeel van CED Group, biedt al meer dan 30 jaar wereldwijd 24/7 hulp aan gestrande reizigers, bij ziekte, een ongeval of autopech. Met hun betrokken hulpverlening maken ze echt het verschil, voor gedupeerden én voor hun opdrachtgevers. 

De alarmcentrale is altijd open. 365 dagen jaar, 7 dagen per week, 24 uur per dag. Op jouw afdeling kom je te werken met in totaal zo’n 90 collega’s die verdeeld werken over verschillende shifts, wat maakt dat iedereen elkaar kent. Er heerst een goede sfeer. Collega’s helpen elkaar verder en kunnen op elkaar terugvallen. Daarnaast worden er regelmatig zelfgemaakte hapjes meegebracht en er zijn leuke teamuitjes. 

Goed om te weten

Voorafgaand aan jouw werkzaamheden neem je deel aan 6 trainingsdagen, waarvan een gedeelte online. Deze  trainingen worden op meerdere dagen gegeven en kun je flexibel inplannen in de periode 13 mei – 4 juni. Na het doorlopen van alle trainingen ga je direct aan de slag onder begeleiding van jouw persoonlijke coach.