Experts vormen het hart van ons bedrijf. Elk van hen heeft een eigen unieke specialisatie, kennis en vaardigheid om gedupeerden te helpen en opdrachtgevers te voorzien van rapportages. In deze rubriek stellen vragen aan een van onze experts over zijn of haar passie voor het vak.
Schadebehandelaars behandelen dossiers van materiële schades. Ze doen dit in opdracht van onze klanten, waaronder veel verzekeraars en (semi)overheid. Afhankelijk van ervaring en interesse werken zij aan claims op gebied van motorrijtuigen, brand/varia, reis en/of aansprakelijkheid. Per dossier bepalen ze een passende strategie en voeren die zelfstandig uit.
‘Voorheen werkte ik bij een verzekeraar als schadebehandelaar. Toen zij het werk gingen uitbesteden aan CED, ging ik met het werk ‘mee’ en werk nu bij het team National Claims. Eerst behandelde ik personenschades en materiële schades namens verzekeraars. Tegenwoordig behandel ik ook regelmatig dossiers voor provincies en gemeentes. Ook regreszaken zijn mijn ‘ding’. Dit is proberen schades te verhalen bij een andere partij. Als er geen regeling kan worden getroffen, wordt een zaak vaak voorgelegd aan een rechter. Ik moet dan naar de rechtbank om de belangen van een gedupeerde partij te behartigen. Al met al heb ik dagelijks veel verschillende contacten, zowel intern als extern, en dat vind ik heerlijk.
‘Ik ben een tijdje teamleider geweest, maar dat lag me niet. Ik wil liever operationeel bezig zijn. Mijn ervaring zet ik liever in bij bijvoorbeeld offertes (‘tenders’), om nieuwe business binnen te halen. Als dat gelukt is, help ik ook bij het implementeren. Dat is: zorgen dat we het werk gaan uitvoeren zoals we dat met de opdrachtgever hebben afgesproken. Ik heb ook veel vrijheid om zaken op mijn eigen manier aan te pakken. En veel collega’s vragen me om mijn mening bij complexe dossiers.’
‘Ik ben al lange tijd in het bezit van het diploma Motorrijtuigen en Schadebehandeling. Het voelt fijn om te blijven leren. Toen ik de mogelijkheid kreeg om een cursus te volgen, heb ik besloten de cursus tot Fraudecoördinator te doen. Hoewel mijn werk al heel afwisselend is, hou ik er graag de uitdaging in. Bijvoorbeeld door meer in de breedte bij te leren én de echt complexe zaken op te pakken. Als er calamiteiten zijn, zoals een storm, ga ik ‘aan’. Dan hou ik alles in de gaten, stroomlijn de processen, onderhoud contact met de klanten. ‘Nee’ kennen we niet, maar met elkaar zorgen we wel dat we het realistisch houden.’
‘Ik voel me bij CED helemaal op mijn plek. Het team van National Claims is super, de onderlinge samenwerking is top. We hebben ook regelmatig teamuitjes en spreken elkaar ook wel na het werk. Verder ben ik erg blij met alle opties die het flexibele arbeidsvoorwaardenpakket CED Choice biedt. Daarmee kan ik zelf bepalen hoe ik mijn ‘budget’ en vrije dagen besteed; alles netjes bijgehouden in een overzicht. Ook de mogelijkheid om deels thuis te werken inclusief alle voorzieningen is erg fijn.’
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.