Over de afdeling

SOS International is onderdeel van CED. CED is een Europese leider in dienstverlening voor de claims management industrie. Wij zijn dé specialist op het gebied van schadeprocesmanagement. Daarbij hebben we een heldere visie: we beschermen en behouden wat voor mensen van waarde is. Met 2500 medewerkers in 12 Europese landen maken we samen de belofte aan onze klanten waar. Elke dag weer. Dat doen we onder andere voor bedrijven in de verzekeringssector, vastgoedbedrijven, woningbouwcorporaties, leasemaatschappijen, zorgverleners, grote corporates en overheden. De kracht van CED is ons geïntegreerde aanbod: van preventie tot aan herstel. Dat maakt ons tot een full-service dienstverlener. Of liever nog, tot een waardespecialist.

Inhoud van de functie

Als Senior Inkoper krijg jij de vrijheid om de onderhandelingsstrategie met leveranciers te bepalen met betrekking tot prijs, kwaliteit en leveringsvoorwaarden. Je bent verantwoordelijk voor de inkoop van mobiliteits- en medische diensten. Hierbij houd je rekening met de wensen en eisen van de stakeholders en stel je inkoopcontracten op waarbij gemaakte afspraken correct worden vastgelegd. Je coördineert en waarborgt de operationele relaties met leveranciers, je evalueert prestaties van leveranciers en bespreekt kwaliteitsaspecten om tot een oplossing te komen. Door middel van periodieke en ad-hoc rapportages en/of analyses zorg je voor inzichten met betrekking tot kwantitatieve en kwalitatieve ontwikkelingen voor het management en stakeholders. Ook geef je input voor de budgetten en prognoses zodat er tijdig beslist kan worden en strategieën eventueel kunnen worden bijgesteld.

Je vindt het leuk om het inkoopteam verder uit te bouwen en bent als senior aanspreekpunt voor het team. Je hebt hierbij een coachende rol. Samen met je collega’s zorg je voor een kwalitatief goed en dekkend nationaal en internationaal netwerk van leveranciers van hulpverleningsdiensten tegen optimale condities en in aansluiting op de behoefte van interne en externe stakeholders/ketenpartners.

Taken

  • Uitvoeren van inkoop aan de hand van het Netwerk-Inkoopbeleid;
  • Op strategisch en tactisch niveau ben jij verantwoordelijk voor de voorbereiding, de realisatie, bewaking en optimalisatie van de processen, projecten en de inkoop van externe diensten;
  • Realiseren en actief onderhouden van een zo goed mogelijk netwerk van leveranciers van
    hulpverleningsdiensten. Bijdrage leveren in het realiseren van effectieve samenwerkingsverbanden (IAG), zodat overal waar nodig hulpdiensten beschikbaar zijn;
  • Tijdig signaleren van kansen en/of bedreigingen, trends en marktontwikkelingen. Je onderneemt hierin de benodigde acties. Om dit te kunnen doen, houd je je kennis bij en ontwikkel je je kennis continu;
  • Samen met het management en jouw collega’s stel je beleid op met betrekking tot leveranciers- en contractmanagement;
  • Bezoeken van beurzen, zowel nationaal als internationaal.

Wat heeft CED jou te bieden?

Bij SOS International werken we elke dag aan waarde voor onze klanten en dat betekent dat we ook van waarde willen zijn voor onze medewerkers. Bij SOS International werken, is werken met plezier en trots zijn op je werk. Je krijgt bij ons alle ruimte om jezelf te ontwikkelen en om mee te denken over hoe we onze klanten nog beter kunnen helpen bij alle mogelijke gebeurtenissen rond noodhulpverlening. En dat alles binnen een bijzonder aangenaam werkklimaat. Jouw bijdrage aan de tevredenheid van onze klanten waarderen we met uiteenlopende kansen voor groei.

Naast een marktconform salaris en vakantiegeld, krijg je bij ons een lease auto, laptop, telefoonvergoeding en een individueel keuzebudget. Dit is een vrij besteedbaar budget waar jij zelf beslist waaraan en wanneer het budget wordt besteed. Denk hierbij aan een 13e maand, extra verlofdagen, pensioen, scholing. Bovendien is er de mogelijkheid om het geld maandelijks als extra salaris uit te laten betalen.

Verder stellen we jou in staat om deels thuis te werken en hebben we een mobiliteitscentrum ingericht om de interne doorstroom te stimuleren.

Wat verwachten we van jou?

Je bent een ervaren inkoper die zelfstandige werkt. Onderhandelen en overtuigen zitten in jouw bloed. Je bent gewend om internationaal te opereren. Hierbij acteer je resultaat- en doelgericht en weet je dit om te zetten in successen.

Verder vinden we het volgende belangrijk:

  • Je hebt ervaring met het inkopen van diensten en indirecte inkoop;
  • Je hebt ervaring met procesoptimalisatie;
  • Je hebt HBO/WO werk- en denk niveau;
  • Je hebt een afgeronde inkoopopleiding, NEVI is een pre;
  • Je hebt tenminste 5 jaar internationale werkervaring binnen het vakgebied inkoop;
  • Je bent in staat om succesvolle relaties met leveranciers en andere marktpartijen op te bouwen en te
    onderhouden;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift en bij voorkeur
    een goede beheersing van een derde taal zoals Frans, Duits of Spaans.

Past onze visie en ambitie bij jou?

Reageer dan vandaag nog via de sollicitatiebutton. Een referentiecheck kan gedurende de selectieprocedure plaatsvinden. Voor benoeming is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.

Voor meer informatie kun je terecht op onze website kun je contact opnemen met Suzanne Danen, Recruitment Business Partner via recruitment@ced.nl.

Acquisitie naar aanleiding van onze advertentie wordt niet op prijs gesteld. Interne sollicitanten gaan voor externe sollicitanten.