Als hulpverlener bij SOS International is geen dag hetzelfde! Jij staat dagelijks in contact met reizigers in nood over de hele wereld. Jij bent hun eerste aanspreekpunt en zet alles in werking om hen binnen de voorwaarden van hun verzekering zo goed, snel en efficiënt mogelijk te helpen.
Jouw dag als hulpverlener begint met een eerste telefoontje uit Oostenrijk. Een vader wil met zijn zoontje naar het ziekenhuis nadat hij is gevallen. Jij brengt de situatie goed in kaart en regelt dat de betaling voor het buitenlandse ziekenhuis wordt voldaan. Het tweede telefoontje komt uit Peru. Een mevrouw wil zo snel mogelijk naar Nederland, omdat haar moeder op sterven ligt. Jij start de intake en zorgt er samen met ons interne reisbureau voor dat mevrouw zo snel mogelijk op het vliegtuig kan stappen. Later op de dag organiseer je een ambulance terug naar Nederland voor een mevrouw met een gebroken heup en je helpt een man zonder rijbewijs in Frankrijk met een bezoek aan het plaatselijke ziekenhuis, waar zijn vrouw is opgenomen. Aan het einde van je dienst sluit je je computer tevreden af. Jouw werk heeft écht het verschil gemaakt vandaag!
De meest voorkomende werkzaamheden bestaan uit:
Het telefonisch te woord staan en adviseren van reizigers in nood.
Het nauwkeurig registreren van alle belangrijke informatie omtrent een incident.
Het voeren van overleg met interne- en externe specialisten.
Het organiseren en coördineren van (aangepaste) terugreizen en evacuaties.
Contact met (lokale) ziekenhuizen, dokters, vervoerders, reisorganisaties en andere betrokken partijen.
Met jouw sterke empathische vermogen en mensgerichte benadering verplaats jij je gemakkelijk in de persoon aan de andere kant van de telefoon. Doordat jij het hoofd koel houdt, goed kunt luisteren en de juiste vragen stelt, breng jij de situatie snel en gemakkelijk in kaart.
Zo kun je ook de piekmomenten met veel telefoontjes goed aan! Je bent besluitvaardig, creatief in het bedenken van oplossingen en organisatorisch sterk. Doeltreffend en efficiënt werken zijn voor jou vanzelfsprekend en schakelen tussen verschillende computersystemen en beeldschermen doe jij met gemak.
Voor benoeming is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.
SOS International, onderdeel van CED Group, biedt al meer dan 30 jaar wereldwijd 24/7 hulp aan gestrande reizigers, bij ziekte, een ongeval of autopech. Met hun betrokken hulpverlening maken ze echt het verschil, voor gedupeerden én voor hun opdrachtgevers.
'Jij staat dagelijks in contact met reizigers in nood over de hele wereld.'
'Een dag van een medewerker bij SOS international is nooit hetzelfde'
Als hulpverlener bij SOS International is geen dag hetzelfde!
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.