Verhalen van ...

Medewerkers bij SOS International

Experts vormen het hart van ons bedrijf. Elk van hen heeft een eigen unieke specialisatie, kennis en vaardigheid om gedupeerden te helpen en opdrachtgevers te voorzien van rapportages. In deze rubriek stellen vragen aan een van onze experts over zijn of haar passie voor het vak.

Violette Hasselmeijer, Operationeel Directeur SOS International

Violette Hasselmeijer heeft in korte tijd heel veel onderdelen van het CED-bedrijf gezien, tot aan de hulpverlening bij SOS International aan toe. Zij zegt daarover: ‘Als je aangeeft en laat zien dat je graag wil groeien en niet bang bent om iets nieuws aan te pakken, zijn er genoeg kansen binnen het bedrijf. Zeker ook omdat we als CED Group continu in ontwikkeling zijn én voortdurend uitbreiden!’ Haar ‘employee journey’ lees je hieronder.

Hoe ben je bij CED terechtgekomen?

‘Tijdens mijn studie kreeg ik een bijbaan bij een expertisebureau. Eerst als secretaresse van een aantal experts en later als schadebehandelaar. Via dit werk kwam ik in contact met een verzekeraar. Daar begon ik als schadebehandelaar en groeide door tot Teammanager Service Team Schade. Ik hoorde via een oud-collega over CED en waagde de overstap. Zo werd ik Teammanager CCC Mobility. Precies toen de gigantische hagelschade in 2016 plaatsvond, met bergen schadedossiers als gevolg.’

Hoe ging toen de overstap naar SOS International?

‘Ik kreeg de mogelijkheid door te groeien tot Operationeel Directeur Mobiliteit en heb de automotive wereld van dichtbij leren kennen. Ik was zowel operationeel als financieel verantwoordelijk. Toen corona uitbrak, werd het logischerwijs rustiger bij Mobility. Ondertussen ontstond er bij SOS International een nieuwe kans met de start van het bron- en contactonderzoek (BCO) voor de GGD-en wat door SOS International werd aangestuurd. Ik greep de rol van Projectmanager BCO met beide handen aan. Eerst nog parttime, maar al snel werd dit project gigantisch. Een hele leuke tijd, waarin ik snel opnieuw kon doorgroeien, dit keer tot Support Directeur bij SOS International.’

Geeft je huidige rol veel voldoening?

‘Ik werk nu twee jaar bij SOS International en dat geeft zeker veel voldoening. In die twee jaar heb ik alle kanten van het hulpverleningsvak mogen leren kennen. Niet alleen de aansturing van de operatie, maar ook die van de al even essentiële ondersteunende afdelingen en niet in de laatste plaats die van inkoop en het netwerk. Als operationeel directeur ben ik verantwoordelijk voor de operatie en het netwerk van de Alarmcentrale en de operatie van onze BPO-organisatie. Ik ben misschien nog niet zo lang actief in de wereld van hulpverlening, maar heb in die korte tijd al veel meegekregen en geleerd. We hebben de uitdagende coronajaren achter de rug, waarin we de Nederlandse overheid hebben bijgestaan met het BCO en met repatriëring van duizenden landgenoten over de hele wereld. Ook het zomerseizoen 2022 was uniek, met massale autobewegingen op alle Europese wegen.’

CED bood je in korte tijd dus veel kansen?

‘Jazeker! Uiteraard gaat het ook om je eigen ambitie. Maar als je aangeeft en laat zien dat je graag wil groeien en niet bang bent om iets nieuws aan te pakken, zijn er genoeg kansen binnen het bedrijf. Zeker ook omdat we als CED Group continu in ontwikkeling zijn én voortdurend uitbreiden! Zelf heb ik een leiderschapsprogramma mogen volgen en een professionele cursus Engels voor het internationale werk van SOS International. Ook in mijn functie nu, krijg ik echt veel vrijheid. ‘Entrepeneurship’ en ‘ownership’ worden gestimuleerd: als managementteam kunnen we onze eigen visie loslaten op de organisatie en processen van SOS International.’

Blijf op de hoogte van nieuwe vacatures