Informatiepagina uitzendbureaus

SOS International

Wervingsdagen

  • Dinsdag 11-02-2025 (09:00 - 12:00) Donderdag 06-02-2025 voor 12 uur gegevens kandidaten aanleveren.
  • Donderdag 20-02-2025 (09:00-12:00) Maandag 17-02-2025 voor 12 uur gegevens kandidaten aanleveren.
  • Dinsdag 11-03-2025 (09:00-12:00) Donderdag 06-03-2025 voor 12 uur gegevens kandidaten aanleveren.
  • Donderdag 20-03-2025 (13:00-16:00) Maandag 17-03-2025 voor 12 uur gegevens kandidaten aanleveren.

Programma

  • 09:00 -10:00 uur
  • Welkom, presentatie, uitleg ochtendprogramma
  • 10:00- 11:30 uur
  • Meeluisteren met hulpverlener
  • Persoonlijk klikgesprek
  • Computeropdracht
  • 11:30
  • Vragen & afsluiting

Start 

  • Maandag 3 februari 2025
  • Dinsdag 01 april 2025

Basisinformatie

  • Een bruto startsalaris van €15,46 per uur (dit is een all-in startsalaris van €18,44)
  • Eerste zes maanden op kantoor
  • Trainingsdagen verplicht aanwezig
  • Weekend beschikbaar
  • Vloeiend NL en ENG in woord en geschrift
  • Voor benoeming is een VOG vereist

Onregelmatigheidstoeslag (ORT)

Onze alarmcentrale (ALC) is 24 uur per dag 7 dagen per week geopend.
  • Maandag t/m vrijdag 07:00 - 19:00 = 100%
  • Maandag t/m vrijdag 19:00 - 23:00 = 120%
  • Zaterdag 07:00 - 23:00 = 130%
  • Zondag 07:00 - 23:00 = 145%
  • Nachtdienst 23:00- 07:00 = 150%
  • Feestdagen = 150%

Aanvraag vacature

  • Vacature wordt aangevraagd via aanvraagformulier via recruitment.
  • Forecast wordt voor deadline per mail verstuurd naar [email protected]

Voorstellen van kandidaten

  • Voorstellen naar hiringmanager met [email protected] in de cc.
  • Voorstellen voorzien van CV, referentie, taalvaardigheid en beschikbaarheidsformulier.
  • Duidelijk aangeven MH (Mobiliteit) of PH (Personen).

Kandidaat mag starten

  • Bevestig akkoord van kandidaat aan client teammanager.
  • Stuur het volledig ingevulde 'aanmeldformulier relatie' naar de client teammanager en [email protected].

Organisatie structuur

Mobiliteit

  • Hulp bij pech of schade aan het motorrijtuig binnen Europa
  • Organiseren vervangend vervoer
  • Repatriëren motorrijtuig
  • Regelen tickets openbaar vervoer of vlucht

Medisch (personen)

  • Medisch, ziekte of ongeval met letsel in het buitenland (wereldwijd)
  • Repatriëring na overlijden in buitenland
  • Terugroeping i.v.m. overlijden van een familielid in Nederland

Customer Care (SV)

  • Bereikbaarheidsdienst voor verzekeraars buiten kantoortijden
  • Bankpassenblokkade
  • Travel support desk voor o.a. TUI
  • Overboeken van noodgeld bij verlies van eigendommen in het buitenland

Meldkamer

Bereikbaarheidsdienst voor:
  • Woningbouwverenigingen
  • Bouwbedrijven
  • CED-repair (Wocoplatform)
  • Stadswonen Rotterdam
  • Glas

Services

  • Buitenlandse Zaken
  • Triage huisartsenposten (HAP)
  • Grote calamiteiten NL
  • Andere projecten

Mobiliteit- of personenhulpverlening

SOS International is de grootste onafhankelijke alarmcentrale van Nederland. Onze hulpverleners zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar om mensen te helpen bij onvoorziene situaties. Denk aan een afgebroken sleutel in het slot, ziekte of letsel in het buitenland en pech of schade onderweg. Geen opgave is daarbij voor ons te groot. SOS International zorgt voor de juiste hulp, zowel in Nederland als ver daarbuiten.

Mobiliteitshulpverlening

Het is 30 graden en je bent vandaag lekker naar het strand geweest, uitgerust en opgeladen start jij aan je avonddienst. Het is druk op de weg en de telefoon staat roodgloeiend. Jij krijg een man aan de telefoon. Hij staat met een lekke band langs de A12, auto’s razen langs hem heen en zijn gezin zit ook in de auto……… wat doe je? Of je spreekt een vrouw die onderweg is naar Oostenrijk, want er zit een fijne wintersportvakantie aan te komen, maar halverwege ontstaat er slecht weer en begeeft de auto het. Dan help jij als hulpverlener van de alarmcentrale met bijvoorbeeld het inzetten van vervangend vervoer, het repatriëren van het defecte voertuig of het verzorgen van contact met de garage waar de auto gerepareerd kan worden.

Personenhulpverlening

Jouw dag als hulpverlener begint met een eerste telefoontje uit Oostenrijk. Een vader wil met zijn zoontje naar het ziekenhuis nadat hij is gevallen. Jij brengt de situatie goed in kaart en regelt dat de betaling voor het buitenlandse ziekenhuis wordt voldaan. Het tweede telefoontje komt uit Peru. Een mevrouw wil zo snel mogelijk naar Nederland, omdat haar moeder op sterven ligt. Jij start de intake en zorgt er samen met ons interne reisbureau voor dat mevrouw zo snel mogelijk op het vliegtuig kan stappen. Later op de dag organiseer je een ambulance terug naar Nederland voor een mevrouw met een gebroken heup en je helpt een man zonder rijbewijs in Frankrijk met een bezoek aan het plaatselijke ziekenhuis, waar zijn vrouw is opgenomen. 

Aan het einde van je dienst sluit je je computer tevreden af. Jouw werk heeft écht het verschil gemaakt vandaag!

Wat ga je doen als personenhulpverlener?

  • Betalingen aan ziekenhuizen voor spoedeisende poliklinische bezoeken of opnames wereldwijd​
  • Medisch monitoren van de situatie voor goede medische zorg passend bij de desbetreffende diagnose ​
  • Evacuaties​
  • Vluchtvoorzieningen​
  • Organiseren van taxi’s en ambulances tijdens repatriëring​
  • Verzamelen van alle benodigde informatie voor de internationale rouwtransporteur, zodat het stoffelijk overschot z.s.m. naar Nederland kan​
  • Organiseren van op maat gemaakte repatriëringen middels ​reguliere vluchten en Air Ambulances

Wat ga je doen als mobiliteitshulpverlener?

  • Nieuwe meldingen: Uitsturen hulp ter plaatse voor klanten die gestrand zijn met pech of n.a.v. een ongeval in het binnenland of in het buitenland
  • Inzetten en zoeken vervangend vervoer
  • Organiseren van taxi, repatriëringen, overnachtingen en tickets
  • Organiseren van transport naar Nederland

Onze opdrachtgevers

Wat maakt het werken bij SOS International zo leuk?

  • Klanten/gedupeerden bellen, omdat ze hulp nodig hebben. We maken dan ook heel wat mee! Mede hierdoor, vormen we een hecht team.
  • Mogelijkheden voor groei binnen SOS International of CED; genoeg leuke uitdagingen!
  • Dynamisch en internationaal werk, altijd zoeken naar een balans tussen snel schakelen, zoeken naar oplossingen en efficiënt én empathisch meedenken.
  • Elke dag is anders! Iedere klant belt met een andere verzekering en andere hulpvraag. Of dit nu letsel of schade aan het lichaam of aan de auto is, het komt nooit gelegen en is nooit leuk. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor hulp!

Doorgroeien bij SOS International

Als onervaren hulpverlener start je bij ons in de basis. Tijdens de eerste 6-12 maanden volg je veel trainingen op het gebied van communicatieve vaardigheden of werkinhoudelijk én word je gecoacht op de werkvloer. Heb je alle vaardigheden van het hulpverlenersvak onder de knie, kun je zelfstandig zowel eerste- als tweedelijns vragen uit binnen- en buitenland behandelen? Dan maak je de volgende stap naar allround hulpverlener. Als allround hulpverlener is het zaak om vlieguren te maken. Alleen op die manier leer je alle mogelijke hulpvragen kennen en geloof ons, zelfs na 15 jaar werken als hulpverlener bij SOS International, kun je nog verrast worden door hulpvragen die nog niet eerder voorbij zijn gekomen. Heb je voldoende vlieguren gemaakt én vind jij het leuk om extra werkzaamheden op te pakken, zoals het monitoren van kwaliteit, het afhandelen van klachten of het coachen van collega’s? Gefeliciteerd! Je bent geschikt voor de functie van kern hulpverlener!
SOS International is onderdeel van CED Group, een organisatie met zo’n 2500 medewerkers in binnen- en buitenland. Heb jij al je mogelijkheden binnen SOS verkend en wil je graag bij de organisatie blijven, dan zijn er veel mogelijkheden binnen CED.