Maak het verschil en kom werken als

Hulpverlener

Capelle a/d IJssel

€2.700,- tot €3.300,-

24-40 uur

Waarom is dit iets voor jou?

  • Je bent onderdeel van een gezellig, hecht en gedreven team.
  • Je krijgt intensieve begeleiding en training tijdens een goed georganiseerd inwerktraject.
  • Je hebt flexibele arbeidstijden.
  • Je krijgt een meer dan goed salaris.
  • Je krijgt uiteenlopende kansen voor persoonlijke en professionele groei.

Wat ga je doen?

Als hulpverlener bij SOS International is geen dag hetzelfde! Jij staat dagelijks in contact met reizigers in nood over de hele wereld. Jij bent hun eerste aanspreekpunt en zet alles in werking om hen binnen de voorwaarden van hun verzekering zo goed, snel en efficiënt mogelijk te helpen.


  • Het telefonisch te woord staan en adviseren van reizigers in nood.
  • Het nauwkeurig registreren van alle belangrijke informatie omtrent een incident.
  • Het voeren van overleg met interne- en externe specialisten.
  • Het organiseren en coördineren van (aangepaste) terugreizen en evacuaties.
  • Contact met (lokale) ziekenhuizen, dokters, vervoerders, reisorganisaties en andere betrokken partijen.

Wat verwachten we van jou?

Met jouw sterke empathische vermogen kun jij je gemakkelijk verplaatsen in de persoon aan de andere kant van de telefoon. Doordat jij goed kunt luisteren en de juiste vragen weet te stellen, lukt het jou om snel de situatie goed in kaart te brengen en te overzien. Je bent mensgericht, procesgericht èn hebt verantwoordelijkheidsgevoel.Daarnaast heb je:


  • Mbo+ werk- en denkniveau.
  • Relevante werkervaring (denk aan: klantcontact, hulpverlening of ervaring in de reisbranche).
  • Goede kennis van zowel de Nederlandse als de Engelse taal in woord en geschrift. Spreek je daarnaast een derde taal? Dan is dit een pré!
  • Een flexibele houding t.o.v. werkdagen en -tijden. Denk hierbij aan 24-uursdiensten, werken in weekenden en op feestdagen.

Wat hebben we jou te bieden?

Bij SOS International, onderdeel van CED, werken we elke dag aan waarde voor onze klanten. Maar wij willen ook van waarde zijn voor onze medewerkers. Bij SOS International, onderdeel van CED, werken, is werken met plezier en trots zijn op je werk.

Je krijgt bij ons alle ruimte om jezelf te ontwikkelen en om mee te denken over hoe we onze klanten nog beter kunnen helpen. En dat alles binnen een bijzonder aangenaam werkklimaat.

Jouw bijdrage aan de tevredenheid van onze klanten waarderen we met:


  • Onderdeel zijn van een gezellig, hecht en gedreven team.
  • Intensieve begeleiding en training tijdens een goed georganiseerd inwerktraject.
  • Uiteenlopende kansen voor persoonlijke en professionele groei en doorgroeimogelijkheden in de richting van allround-, kern- en senior hulpverlener.
  • Een all-in startsalaris van €16,10 per uur dat binnen een jaar stapsgewijs groeit naar €18,84. Dit salaris bestaat uit een bruto loon, vakantiegeld, dertiende maand en bovenwettelijke verlofuren. Zo’n 10% hiervan is verwerkt in een individueel keuzebudget.
  • Jaarlijkse groei in salaris in de vorm van CAO verhoging en beoordelingsverhoging.
  • Onregelmatigheidstoeslag oplopend tot 75%
  • Na de inwerkperiode kun je gedeeltelijk thuiswerken.
  • Thuiswerkvergoeding & telefoonvergoeding.
  • Korting op een sportschool abonnement en iedere dag vers fruit op kantoor.

Over de SOS International

SOS International, onderdeel van CED Group, biedt al meer dan 30 jaar wereldwijd 24/7 hulp aan gestrande reizigers, bij ziekte, een ongeval of autopech. Met hun betrokken hulpverlening maken ze echt het verschil, voor gedupeerden én voor hun opdrachtgevers. De alarmcentrale is altijd open. 365 dagen per week, 24 uur per dag. Op jouw afdeling kom je te werken met in totaal zo’n 90 collega’s die verdeeld werken over verschillende shifts, wat maakt dat iedereen elkaar kent. Er heerst een goede sfeer. Collega’s helpen elkaar verder en kunnen op elkaar terugvallen. Daarnaast worden er regelmatig zelfgemaakte hapjes meegebracht en er zijn leuke teamuitjes.

Een dag uit het leven van een Hulpverlener

Jouw dag als hulpverlener begint met een eerste telefoontje uit Oostenrijk. Een vader wil met zijn zoontje naar het ziekenhuis, nadat hij is gevallen. Jij brengt de situatie goed in kaart en regelt dat de betaling voor het buitenlandse ziekenhuis wordt voldaan.

Het tweede telefoontje komt uit Peru. Een mevrouw wil zo snel mogelijk naar Nederland, omdat haar moeder op sterven ligt. Jij start de intake en zorgt er samen met ons interne reisbureau voor dat mevrouw zo snel mogelijk op het vliegtuig kan stappen.

Later op de dag organiseer je een ambulance terug naar Nederland voor een mevrouw met een gebroken heup en je helpt een man zonder rijbewijs in Frankrijk met een bezoek aan het plaatselijke ziekenhuis, waar zijn vrouw is opgenomen.

Aan het einde van je dienst sluit je je computer tevreden af. Jouw werk heeft ècht het verschil gemaakt vandaag!

De ‘rode telefoon’

In opdracht van de overheid beheert SOS International regelmatig de ‘rode telefoon’, die onder de verschillende Nederlandse alarmcentrales circuleert. Als we voor een jaar de rode telefoon hebben, moeten wij bij calamiteiten in het buitenland de hulpverlening aan de Nederlanders daar coördineren. SOS International heeft hiervoor dan een jaar lang getrainde hulpverleners 24/7 ‘stand-by’ staan. Zulke calamiteiten kunnen variëren van vliegtuig- en busongelukken tot aardbevingen en terroristische aanslagen. Zoals in Sri Lanka in 2019, waarbij 600 Nederlanders in veiligheid gebracht moesten worden. Of in Tanzania, waar een groep picknickende Nederlandse toeristen werd aangevallen door zogeheten ‘killer bees’. Eén reiziger kwam bij deze bijen-aanval om het leven. Wij regelden de hulpverlening ter plekke en de terugkeer van de Nederlandse slachtoffers naar huis.

Vragen over deze vacature?

Neem dan contact met ons op.

Sibel van Strijen & Jolon Dikken

Recruitment Business Partner