Maak het verschil en vervolg jouw loopbaan als

Medewerker
customer care

Capelle a/d IJssel

€14,31 per uur

24-32 uur

Waarom is dit iets voor jou?

  • Uiteenlopende kansen voor persoonlijke en professionele groei.

  • Flexibele werktijden.

  • Betekenisvolle baan.

  • Prima salaris en arbeidsvoorwaarden.

Inhoud van de functie

Als medewerker customer care heb je telefonisch of schriftelijk contact met klanten die jouw ondersteuning nodig hebben met allerlei incidenten. Denk daarbij aan het missen van een vlucht, een hotel wat niet bevalt etc.

Daarnaast help je ook huurders van woningen in Nederland die een noodsituatie hebben in of aan de woning. Je rapporteert de binnengekomen meldingen en schakelt indien nodig zo snel mogelijk hulp in.

Je bent verantwoordelijk voor het doorverwijzen van gedupeerden naar de schadeherstelbedrijven en onderhoudsbedrijven. Denk bijvoorbeeld aan het zo snel mogelijk inschakelen van hulp voor het repareren van lekkage ontstaan na een storm.

Wat verwachten we van jou?

Met jouw sterke empathische vermogen kun jij je gemakkelijk verplaatsen in de persoon aan de andere kant van de telefoon. Doordat jij goed kunt luisteren en de juiste vragen weet te stellen, lukt het jou om snel de situatie goed in kaart te brengen en te overzien. 

Doeltreffend en efficiënt werken zijn voor jou vanzelfsprekend en schakelen tussen verschillende computersystemen doe jij met gemak. Je bent mensgericht, procesgericht èn hebt verantwoordelijkheidsgevoel.

  • Minimaal een afgeronde MBO opleiding.

  • Je bent 24-32 uur beschikbaar binnen een 24/7 organisatie.

  • Je bent flexibel inzetbaar, bij voorkeur middag/avond en zaterdagen.

  • Je hebt een proactieve houding en inlevingsvermogen.

  • Je bent communicatief vaardig en op zoek naar verbetering.

Wat bieden we jou?

Bij SOS International werken we elke dag aan waarde voor onze klanten. Maar wij willen ook van waarde zijn voor onze medewerkers. Bij SOS International werken, is werken met plezier en trots zijn op je werk. Je krijgt bij ons alle ruimte om jezelf te ontwikkelen en om mee te denken over hoe we onze klanten nog beter kunnen helpen. En dat alles binnen een bijzonder aangenaam werkklimaat.  

Jouw bijdrage aan de tevredenheid van onze klanten waarderen we met: 

  • Onderdeel zijn van een gezellig, hecht en gedreven team.  

  • Intensieve begeleiding en training tijdens een goed georganiseerd inwerktraject. 

  • Uiteenlopende kansen voor persoonlijke en professionele groei en doorgroeimogelijkheden in de richting van bijvoorbeeld hulpverlener.  

  • Een all-in startsalaris van €14,31 per uur. Dit salaris bestaat uit een bruto loon, vakantiegeld, dertiende maand en bovenwettelijke verlofuren. Zo’n 10% hiervan is verwerkt in een individueel keuzebudget.  

  • Jaarlijkse groei in salaris in de vorm van CAO verhoging en beoordelingsverhoging.  

  • Onregelmatigheidstoeslag oplopend tot 75% .

  • Na de inwerkperiode kun je gedeeltelijk thuiswerken en hiervoor ontvang je een vergoeding.

  • Reiskostenvergoeding, korting op een sportschool abonnement en iedere dag vers fruit op kantoor. 

Voor benoeming is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.

Over de afdeling

De Meldkamer is een dynamische afdeling met zo’n 30 enthousiaste en gedreven collega’s die telefonische ondersteuning biedt aan onder andere reisbureaus, banken en wooncorporaties. Ons toegewijde team werkt nauw samen om altijd bereikbaar te zijn en noodsituaties op te lossen.

We streven ernaar om het verschil te maken voor de klanten van onze zakenpartners en te zorgen voor een positieve ervaring. Naast het leveren van hoogwaardige service, hechten we veel waarde aan een positieve en collegiale werksfeer.

Er is ruimte voor ideeën en feedback, en we stimuleren persoonlijke groei. Als je op zoek bent naar een uitdagende rol waarin je klanten kunt helpen en jezelf kunt ontwikkelen komen we heel graag met je in gesprek.

Een dag uit het leven van Sofia, medewerker bij SOS International.

Een dag van een medewerker bij SOS international is nooit hetzelfde. Zo kan het zijn dat je mensen spreekt die op vakantie zijn en problemen hebben met inchecken, niet weten hoe laat hun transfer naar het vliegveld komt of hun e-tickets niet hebben ontvangen. Sofia: ‘’een vakantie is voor mensen vaak een periode waarin ze kunnen ontspannen en zich niet te druk willen maken. Ik probeer me dan zo goed mogelijk in te leven en ze te helpen. Ik zet vaak net dat stapje extra om ervoor te zorgen dat zij zorgeloos hun reis voort kunnen zetten. Als ik dan een compliment aan het eind van het telefoon gesprek krijg, ben ik tevreden’’.

Daarnaast spreekt Sofia ook klanten die bellen voor schade aan huis. De medewerkers aan de telefoon schatten dan in of de situatie spoed heeft en zorgen dat de klant geholpen is met een afspraak met bijvoorbeeld een loodgieter. De mensen die bellen kunnen wel eens in paniek zijn, of wat verward. Aan ons de taak om hen een gerust gevoel te geven. Als Sofia voelt dat zij zelf ook beperkt is in kunnen doen van dingen, gaat ze toch altijd kijken naar een andere oplossing of alternatief. Dit bespreekt ze dan met collega’s of gaat ze na bij de partijen waar we mee samenwerken. ‘’Er is altijd wel iets mogelijk’

Aan het eind van de werkdag gaat Sofia met een tevreden gevoel naar huis. Vandaag heeft zij weer een heleboel mensen mogen helpen